Stručni dijalog i primjeri dobre prakse
Među posebnim gostima bili su pravnici, medicinski stručnjaci, ravnatelji ustanova, profesori i predstavnici civilnoga društva. Posebnu važnost raspravama dali su: Ermina Lekaj Prljaskaj, savjetnica za europske integracije, Darijo Jurišić, pravobranitelj za osobe s invaliditetom, prof. emeritus Miro Jakovljević, stručnjak iz područja psihijatrije, Jelena Mihelj, ravnateljica Doma za starije osobe Dubrava, Zorica Gregurić, predsjednica Udruge zagrebački dragovoljci branitelji Vukovara, Jurica Kravaršćan, ravnatelj Doma zdravlja Zagreb Istok te izv. prof. dr. sc. Antun Volenik. Važan doprinos konferenciji dala je i humanitarna prodajna izložba umjetničkih radova Jelene Perković, koja je inspirirala prisutne i naglasila važnost umjetnosti kao alata inkluzije.
eTwinningovi projektni primjeri Strojarske i prometne škole u službi ljudskih prava i mentalnoga zdravlja
Jedan od naglasaka konferencije bio je prikaz školskih projekata koji promiču ljudska prava i mentalno zdravlje, pri čemu su posebno predstavljeni eTwinningovi projekti. eTwinningova ambasadorica profesorica Ana Marketin-Sedlar sudionicima je predstavila brojne mogućnosti koje ova platforma nudi, uključujući podršku kroz webinare, edukacije, digitalne resurse i grupe za razmjenu ideja. Na primjerima iz Strojarske i prometne škole u Varaždinu, istaknula je kako eTwinning doprinosi očuvanju dobrobiti mladih i razvoju inkluzivnih obrazovnih praksi.
Prezentirajući projekt Pink Shirt Day 2024!, pokazala je kako se kroz metodu 6 šešira učenici potiču na analitičko promišljanje o stvarnim slučajevima vršnjačkog nasilja, posebno cyberbullyinga. Kroz ovu aktivnost učenici su razvijali argumentirane stavove i svijest o društvenim izazovima. Nadalje, uvođenjem kreiranja kruga života, učenici su istraživali vlastito mentalno stanje, što je doprinijelo njihovoj samospoznaji. U okviru eTwinningovog projekta S.T.O.P., učenici su korištenjem AI alata izrađivali personalizirane simbole koji odražavaju njihova uvjerenja, razmišljanja i snove, čime su razvijali osjećaj samopouzdanja i empatije. Projekt Wrap me... pokazao je kako STEM aktivnosti mogu prerasti u STEAM integracijom kreativnog izražavanja, što učenicima omogućuje da kroz umjetnost istraže svoje emocije i ideje.
Zaključno, ambasadorica je istaknula potrebu za interdisciplinarnom suradnjom i odgovornošću obrazovnog sustava u stvaranju društva koje mentalno zdravlje prepoznaje kao temeljno ljudsko pravo.