ERASMUS + projekt COMPETENCE+ D/I: Razvoj kompetencija u javnom prijevozu za više raznolikosti i uključivosti
Strojarska i prometna škola partner je u Erasmus + KA2 projektu „COMPETENCE+ D/I: Razvoj kompetencija u javnom prijevozu za više raznolikosti i uključivosti“ u sklopu kojeg će se provesti radionice korištenja tehnologija virtualne stvarnosti (VR) i računalnih igara. Projekt je započeo u siječnju 2024. i trajati će do lipnja 2026. Nositelj projekta je islandsko poduzeće za javni prijevoz putnika Straeto, a uz Strojarsku i prometnu školu partneri na projektu su škola Daugavpils Tehnologiju un turisma tehnikums iz Latvije, softversko poduzeće Virsabi iz Danske, neprofitni obrazovni institut Wismar educational institute iz Njemačke, obrazovna organizacija Stando iz Cipra i centar za obrazovanje i osposobljavanje odraslih i strukovno obrazovanje DomSpain iz Španjolske. Projekt je namijenjen učenicima koji se osposobljavaju za zanimanje vozač motornog vozila te za zaposlenike poduzeća za javni prijevoz putnika.
U sklopu projekta naše nastavnice Vlatka Slunjski Piskač i Darinka Lončar Kočić su ovaj tjedan prisustvovale na drugom TPM-u (Transnational partner meeting) u Reusu (Španjolska) zajedno sa kolegama iz Njemačke, Danske, Islanda, Cipra, Latvije i Španjolske. Projektni tim je napravio osvrt na dosad odrađeni posao, testirale su se radionice koje će se provoditi, prezentirani su VR scenariji, izrađeni su predlošci za određene radionice te su dogovoreni daljnji koraci.
Obuka učenika iz strukovnog obrazovanja i zaposlenika poduzeća iz javnog prijevoza putnika provesti će se u pet različita područja:
1.Svijest o okolišu, kako bismo senzibilizirali zaposlenike javnog prijevoza putnika na važnost zelenih sustava prijevoza i njihov vlastiti doprinos poticanju održivosti u javnom prijevozu.
2.Svijest o konfliktima, kako bismo obučili vještine za prepoznavanje i učinkovito rješavanje situacija koje mogu dovesti do nesporazuma ili sukoba.
3.Moralna hrabrost, kako bismo upoznali zaposlenike i učenike strukovnog obrazovanja u sektoru javnog prijevoza putnika strategijama koje im omogućuju da interveniraju u slučaju sukoba i kako bi im pokazali da imaju sposobnost pomoći ljudima u nesigurnim situacijama.
4.Upravljanje stresom, kako bismo naučili zaposlenike javnog prijevoza putnika kako upravljati svojim stresom i poboljšati svoje opće mentalno zdravlje.
5.Raznolikost i uključivost, kako bismo povećali prihvaćanje različitosti i olakšali pojedincima uključivost u zajednicu.
Sljedeći sastanak projektnog tima provesti će se u lipnju 2025. godine u Latviji, dok će se u prosincu 2025. godine u našoj školi provoditi same radionice sa sudionicima iz svih partnerskih zemalja. U slobodno vrijeme nastavnice su posjetile Barcelonu te su istraživale ljepote Reusa.